Brunch och shopping i Köpenhamn

Igår ställde vi klockan för att hinna ha en heldag i Köpenhamn. Ville och Malin, ett par kompisar från Stockholm, och deras lilla dotter Vera var på helgvisit där så vi skulle möta upp dem för brunch på Sokkelund i Fredriksberg. Självklart krånglade tågen (elfel?) så vi fick ta taxi över, men väl framme kunde vi i alla fall njuta av god mat och trevligt sällskap på en uteservering. Vi hann precis beställa brunch innan de skulle gå över till endast lunchservering. Eller  frukost som danskarna förvirrande nog kallar det.En väldigt trevlig stund, och mätt blev man!

Efter brunchen drog jag och Carl vidare till  den nyöppnade ”Inderhavnsbron”. Det har visst tagit en evighet att få den klar. Nu användes den i alla fall flitigt av både cyklister och fotgängare. Jag hade lite högre förväntningar på utsikten, men vädret var ju lite sisådär.

Sedan strosade vi vidare i fina Nyhavn. Restaurangerna är ju turistfällor men jag gillar själva området. Vi köpte glass och kaffe och satte oss på bryggan intill båtarna en stund.  Sedan gick vi längs Strøget och jag fick besöka YSL/ Saint Laurent. Efter Chanel är det mitt absoluta favorit-modehus. De hade fått in nya höstkollektionen och det var så mycket som var i min stil. Tyvärr är jag ju inte gjord av pengar, men drömma kan man ju alltid.

Carl skulle jobba natt på andra sidan av Danmark så vi avslutade med middag på Fisketorvet, och därefter tog jag ett tåg tillbaka till Malmö. De gick som de skulle då i alla fall. Jag åkte faktiskt hem utan att ha shoppat någonting i Köpenhamn! Kanske lika bra eftersom jag måste betala vinstskatten från lägenhetsköpet den här månaden. Den summan var nästan lika hög som priset på en Chanel-väska. Bara nästan alltså.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )